Tuesday, January 21, 2014

Biar luka itu sembuh dengan sendirinya . . .

hai there ! assalamualikum..

HATI.. letaknya disebelah kiri dada setiap manusia. semua org ada hati. hati berfungsi mengepam darah ke seluruh badan kita. eeerrrr... lagi, ape ek ? hehehe.. maaf, sy x pandai berkata kata.

saat hati tersakiti, aku lebih suka menyendiri. mengambil masa. tenangkan fikiran.

sebabnya... kadang2 org x sedar yg dia telah menyakiti hati kita.

terluka ! dalamnya hanya Allah yg tahu. tapi, apa yg aku tahu.. Allah nk bg aku ujian. sama ada aku mampu atasinya ataupun tidak.. aku sendiri tak tahu. tp aku percaya akan pertolongan Allah. sbb Allah adalah sebaik baik pertolongan.

ujian bercinta. kadang2 aku rasa aku tak patot menangis. sbb aku ada terbaca artikel seorang sahabat ni yg berbunyi :

" Malaikat akan menghitung airmata perempuan yang menangis kerana lelaki yang dia SAYANG. Lelaki itu akan disebat 100 kali dengan tulang rusuk perempuan tersebut diakhirat kelak ! "

Allah... betapa tinggi nya wanita disisi Allah.

sbb tu aku lbh suka pujuk hati aku sendiri. mungkin agak sukar. tp tak apalah. jgn mudah mengalah ! aku cuma berharap, akan hadir kebahagian selepas kesedihan yg aku alami sepertimana hadirnya pelangi menghiasi bumi selepas turunya hujan.

0 comments: