Friday, May 1, 2015

The Hectic Week

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Since i've learn so much about beeing teacher, ayat "Assalamualaikum dan salam sejahtera" tu begitu sinonim untuk mulakan sesebuah ayat.

Hectic week. 2 minggu yang sungguh memenatkan dimana since blk UPSI lepas naik mid sem hari tu.. hidup aku dah x rupa hidup dah. aku pon x sangka hidup aku sesibuk ni. baru rasa life as a student. sbb apa ? sbb sebelum ni hidup aku enjoy je.. even keje melambak pon.. aku pandai arraged masa utk settle down all my asignment on time. even aku ni mmg jenis suka buat keje last minit. hahaha.. bukan nad lah kan kalau tanya "nad dah siap ke?" n my answer is DAH !

actually, aku dah manage masa aku dah. blk cuti mid sem hari tu (Seminggu) nad siap bawak blk laptop, printer nota n sebagainya utk buat asaimen n study utk mid term exam. tapi.... krik krik.. kita ni manusia je. hanya mampu merancang. Allah yg tentukan. tup tup time nad cuti tu lah abg zam tu g kursus dekat Pontian. nak jdkan cerita, since abg zam g kursus, akak n ank2 dye pon tumpang la tdo dkt rumah. sbb ape? bkn akak tu takot dudok sorang2.. sebelah rumah dye tu (rumah ma) tu dah disewakan oleh 9 org hero. boleh je tlg tgk tgkan akak. just.... ank2 dye tu ha. mne dye nk jge. dgn dye pregnant lg..

since akak tido dkt rumah... tanggungjawab abg zam tu beralih la dkt org.. kne anta ambik ank dye.. yg si motel tu plak tambah mengadenya ha.. nk cuya dye ambik blk skolah. slalu naik van je. itu pon boleh dye soh nad bgn pepagi anta dye g sekolah. mmg TAK lah kan.. aku nk bgn pg ? haha.. since nad sh sebok uruskan ank2 dye.. masa utk ngadap asaimen langsung x de. well, boleh je sbnrnye nk nyambil2 tu.. ank akak bukan nya ssh sgt nk jaga. cuma.... i'm a type of person yg mmg perlukan ketenangan utk buat something. kdaan yg tergesa gesa selalu buat nad panik n i can't think even a simple things.

memandangkan aku cuti yang betul2 cuti mse mid sem ary tu.. haa ambik ! tanggung sendiri.. 2 minggu yang sungguh mem-busy-kan. org mls nk cite keje ape yg org buat smpai org x sempat nk g date.. x payah cte g date lah kan.. mkn, minum, mandi n rht pon kadang rasa mcm x sempat. masa tu terlalu berharga. n as a human, bila kita terlalu sibuk, kita akan mudah stress. sometimes aku rasa macam nak lari je dari semua ni.. tp orang kata, lari x kan dapat selesaikan masalah. cara yg berkesan adalah hadapi mslh tersebut.

i'll try n almost give up..  rasa nk pinjam bahu sesorang utk nad menangis sepuasnya. rasa nk dakap tubuh seseorang untuk nad pnjam semangat dia.

sbb segala usaha nad nk siapkan video KPS tu, seolah olah sia-sia sbb utube tu upload vid bapak lama gler. nad upload lepas asar, jam 12.38 baru sudah.. i'm still remember setiap jam, setiap mnt n setiap saat vid tu habis upload.. sbb ape ? cause i miss the due date. last submit kol 12 tgh mlm tu.. x pe lah. hancur musnah harapan bila dapat tahu markah carry mark utk vid tu utk final nnt is 20%.. da la dengan segala test subjek lain nad x boleh buat.. tp bukan nad sorang je. yg lain pon sme.. meaning that bkn nad yg x belajar.. tp soalan dye mmg ssh.. result keluar dh pon. n i'm FAIL ! fail u know? T_T

x pe lah. jadikan semua tu sebagai pengajaran. belajar dari kegagalan. bukan nad sorang je down. ramai. almost more than half fail. so, it's okay.. hadapi dengan tenang. life must be go on. gagal sekali bukan bererti gagal selamanya. n now on, i'm home ! merawat segla luka. mencari ketenangan. mencari hidup lama yang nad pon x taw kemana hilangnya.. dan satu-satunya penawar bagi segalanya adalah Allah. dan selepas itu, IBU. i miss ma n ayah so much !




0 comments: