Thursday, June 6, 2013

Cerita Untuk Hari Ini...

assalamualaikum..

haaaiii ! hari ni.. hari khamis, 6/6/2013.. cantik tarikh tu. oh yah, mengikut kalendar Islam, hari ni 27 Rejab yang mana berlakunya israk mikraj.. n sadly, aku sebenarnya x taw. sbb x de spe nk bgtaw aku. mcm sblm ni, ade je yg baik hati nk bgtaw. lagipon aku sbnrnye dh lame x tgk kalendar. maklomla, dh dok rumah. kehidupan dirumah, x sama dgn khidupan di kolej...

dok rumah mcm aku ni dikurung. x taw ape nk buat. kadang2 tu, menyibukkan diri dgn kerja rumah selain mengadap lapy... eh, salah.. ngadap fon, on9.. skrng dh mls cket nk bkak lapy. hehe.. lgpon nfon nad skrng mcm dh x de fungsi cgt.. khhidupan yg agak KOSONG. hmm.. ntah la.. actually nad x de mood cgt ary ni.. bengang dgn seseorang yg nad rasa mcm x patot..

ye la, nad ade janji dgn kwn nk kuo ary ni.. plan nye kol 11 kmpul.. nad bgn la awl cket. then akak call soh jge ank dye.. nad ckp la nad nk kuo dgn kwn2.. tp psl dye nk g keje, dye anta jgak. abg din ade, bole la dye tlg tgkkan.. mse nad tgh ciap2, amani ketuk pintu.. katanya si botak berak.. mama soh aku mandikan dye.. aahhh... org dh siap lawa2, nk soh basoh berak plak.. mmg x lah kan..

past tu motel bwk la haziq turun.. bgtaw yg nad da ciap nk kuo.. x lme lps tu nad dgr bunyi moto.. ayh keluar.. pasal nad blm pakai tdung, nad diam je la. mungkin ayah pegi isi minyak ke.. mungkin kejap je la. sbb dye dgr amani ckp yg nad nk keluar.. dan ble aku turun, aku tgk jam lg 5 mint menunjukkan pukol 11 pagi.. nad pon dok2 la.. buat nesvita, sarapan. buatnya nad pengsan kang, susah plak..

dh bape hari ni selera nad mcm hilang. mlm nad x mkn. siang pon nk lalu mkn x smpai satu senduk nasi pon. ntah. x taw ape yg x kena. ade 1 hari tu nad sesak nafas.. susah cgt nk nafas.. tp, x lama. dlm 15 mint gtu.. nad bole nafas, tp susah.. dada nad skt. mse tu kpale otak ni cuma pkir, ajal aku dh nk smpai ke.. nad rsau jgak. dh la nad ni x de la baik sgt. blm ckop lg kot pahala nad sbgai bekalan diakhirat.. tp, alhamdulillah la. nad msh lg bernyawa. syukur..

nad tunggu ayah blk. abg din trun lps je dgr nad trun. jam dh 11 suku. nad ckp ngan abg din, soh dye anta. sbb kata mama, ayah keluar g bank, jauh.. mungkin lama. abg din x nak. nad mmg dh mls nk soh abg din kalo dye kata x nk.. sbb aku TAK SUKA dye ungkit2.. ape2 sume ckp pegi dye anta, amek.. eh, rimas laahh.. kalo nad bole drive, nad x mintak tlg la. nad pon bkn nye ske nk sushkan org..

past tu nad buatkan la budak2 tu sarapan. goreng kentang.. haziq mmg dh lapo agknye. smpai kopok ats lantai yg dh lemau pon dye mkn nye.. past tu abg din tnye, "ko ni nk kuo pkol bpe ni ?".. mse tu dh 11.35.. aku dh mcm ilang mood dh. nk aje aku mcet bdk2 ni yg aku x jd pegi.. tp aku thnkan je. "tunggu je la jap nad. pai kol 12".. kata hati aku. sbb aku mmg nk kuo. satunya, duit aku dh abez. nk topap lg.. kedua, aku nk jmpe fina.. amek cekelet yg nad kirim ary tu. dye g langkawi. ketiga, aku bosan dok terperap je kt rumah.

5 mnt lps tu kot.. abg din ckp, "pegi la ambik wallet n seluar pendek abg." hehe... terukir sedekit senyuman diwajahku.. aku taw abg din tu sayang dekat aku. cuma MALAS dye n EGO dye tu je yg membuatkan aku rasa sgt menyampah ble dye ade dkt rumah. mse tu razif ngan nawar dh kata nk amek nad dh. sbb nad mcet dyeorng yg nad x de transport. tp dua2 nek moto.. igtkan nawar bwk keta. tu yg nad soh dye amek. mama pon ade soh nawar je amek..

maklomla, skrng ni.. kpale otak mama tu asyik dgn nawar je.. nad pon x paham. ape la yg ade dkt nawar tu. aku x ske ble mama selalu sebot nama dye dkt aku. yah, mmg pd nad, nawar tu okay. tp, nad cuma anggap dye kawan je. nad takot mama tu terlebih rasa plak dkt dye. ah, mmg x la kan. persahabatan tak boleh sewenangnya ditukar menjadi percintaan. not for me..

dlm keta, razif call.. ckp dyeorng dh nk gerak amek nad. plan nya, razif n nawar bwk moto masing2.. t aku bwk la moto spe2.. razif bwk nawar. ye la, x kan nad nk naik dgn laki.. lg la nk jemput nad kt rumah.. mmg x la kan. nad smpai kt OS, nad jln ke mesin ATM.. nk kuokan duit.. nampak dyeorng kt satu butik.. mls la nk tegur, g je terus kt mesin tu.. past tu dyeorng dtg kt nad..

mse tu yg ade nad, fina, mira aina, tirah, dayah, razif n nawar.. ecah demam. syu plak ayh dye dialisis.. tp tirah, dayah n mira x join kteorng cgt.. kami x rapat cgt. nad, razif, fina n nawar g old taste.. makan.. fina dh kelaparan. yg si bdk 2 org tu... tgh excited, result dh keluar. nawar npon dh mati. so dye pnjam kedit org. nawar 1st cek.. alhamdulillah.. kwn2 matrik yg nad rapat sume 3 pointer n above.. tp, 4 flat x ramai.. n membe2 kelas nad mse kt 5C yg smbng matrik, x de sorng pon 4 flat. haha..

nad mmg x la kan.. sbb sem 1 dh 3.92.. markah tu dye campur n amek purata.. nad terpaksa jugak cek. sbb bdk2 ni dh desak nad. lgpon excited jgak nk taw. takot teruuukkk.. razif pon x 4 flat, mst kptsn aku pon teruk. nad cek on9.. gne wifi old town.. and.... keputusan nya.. hehe..


sebenarnya, ia x seperti ape yg ditarget. nad target MATH n BI nad A.. hehe.. ye la, math tu subject fav nad.. tp, nad akui.. math sem 2 ni mmg quite hard.. bnyk yg nad x dpt catch up.. tp nad dh usaha.. dh tu je yg nad mampu, nk buat mcm mne.. BI tu mcm x logik cgt je nk target A.. tp..... berharap jgak la. sbb UPS 1 nad D, PSPM 1 nad C, UPS 2 nad B.. dgn harapan PSPM 2 nad akan dpt A.. tp x tercapai plak. x pe laa..

nad mmg x pandai BI cgt..  bukan x pandai cgt, mmg x pandai ! hehe.. nad mula belajar speaking cket2 pon since nad form 2.. ble nad berkwn dgn Vino.. best friend nad. India. walaupon dye gelap, tp dye kurus. n pd nad, dye cantik ! sbnrnye nad ni kekok nk biasekn diri dgn bdk2 pndai.. ye la, form 1, nad 1C.. form 2 naik troz 2A.. ble nad x de kwn, vino pon.. nad kwn la dgn dye. mmg nad ske kwn dgn org yg.... x ramai org ske kwn. hehe..

kebetulan mse tu.. ade bdk Chinese, kelas nad jgak.. nama dye William ! puteh, ncem.. dye suka dkt nad. hek ! hehe.. nad mmg x sngke. sbb nad cuma anggap dye kwn. n dye tu tua sthn dr kteorng.. ntah, ape cte ntah. dye repeat PMR ke ape, nad x phm cgt kisah hidup dye.. tp yg nad taw dye ske nad mse nad form 3 kot.. mse tu kan nad ade fakhrul.. marah betul im dkt william. nad pon x ske ble org yg nad anggap kwn, anggap nad lbeh.. so, starting from that la nad dh mls nk lyn dye.. 

dgn bngse asing ni la nad belajar BI.. nad ckp n mcet dlm BI.. tp cmpur2 jgak la. lgpon mse form 3, Jayamani (cikgu paling nad anti), ske bg esei bnyk2.. dr situ la nad TERPAKSA siapkan karangan dye. dye tu dh la garang. dgn bantuan mama, esei nad selesai.. hehe.. nad mmg x pandai bahasa. karangan BM pon nad mntk tlg mama.. tp BM nad start oke mse nad form 5.. Cikgu Hormain. dye pon ske bg karangan bnyk2.. kalo cuti ptghn thn.. kan 2 mnggu kan. dye soh nye kteorng buat esei smpai 5.. kne 3 m/s.. bapak dye.. spe x buat, kne ROTAN.

ehhhh... jauh melencong.. hehe.. eko tu mmg nad taw nad x bole bwk. still A-, sama mse sem 1.. ekonomi yg mencacat celakan result PSPM 1 nad.. hehe.. nad sedar knp nad x leyh dpt A time tu.. sbb eko ade 2 bhgian.. 1 kuantitatif (kira2), 1 lagi esei (buat ayt yg ade fakta, huraian, contoh).. nad pegi buat esei tu dlm bentuk point. ntah ape la mslh aku. hmm.. sem 2 ni nad buat dlm krngn.. ksalahan lama, x kan nad ulangi.. tp, still A-.. sbb ape ? sbb kple otak cuma pkir SAYA NAK BALIK !!! hehe.. mne x nye, hampir 2 bln x blk rumah. abez exam je dihalau blk. x bg kteorng lama2 kt situ..

mmg mlm tu, wing nad sume x study.. ade pon study gtu2.. n ade yg dh study awl.. dyeorng TERsgtlah rilex.. mcm esok x de exam.. dgn ade yg bc novel, tgk movie... aiiissshhhh... x pe la.. nad bersyukur sangat2.. biarpun ape yg ditarget x kesampaian, result nad msh lbh 3.5.. org len ade yg lg teruk.. so, x perlu bersedih sgt.. bjaya skrng x menjamin kebahgiaan dimasa hadapan..

sebok bdk2 ni nk taw result nad. tp nad kata, "selagi mak aku tak taw, x de spe boleh taw.".. past tu nad call mama, x jawab. nad soh bdk 2 org tu beli cool blog. dh ngidam nad nie.. past tu call rumah.. hanya tinggal nad n fina je kt situ.. nad x bole nk lme2 sbb mama nk msk. so, nad direct bgtaw. fina pon dgr.. pd aku x slh utk dye dgr.. sbb dye best friend aku. aku ckp dgn kwn2 nad sume, nk taw result nad, mlm ni..

sbb nad igt nad nk bgtaw ijat dulu.. dye kerja. lgpon nad x tunjuk secara rasmi dkt mama result nad.. mlm nad tunggu.. ijat x tnye, nad amek kptsn utk mcet kwn2.. ye la, dh janji.. " janji mestilah ditepati ".. x pe la, lambat laun dye taw jgak.. mse kt old town, fina ade ajk nad g Langkawi esok.. under mak cik dye. mkck dye mmg kaki travell.. mesti SERONOK kan.. nad mmg teringin cgt nk travel 1 dunia..

nad ckp la nk ikot. ajk nawar n razif skali.. nawar x nak sbb x de wet.. nad ckp, " x pe, kte bole tong2.." dyeorng stuju.. tp, ble nad ckp dgn mama mlm td dpn ayh.. mama tunjuk ayh.. soh nad tnye ayh.. ayh mcm x bg je.. biase dye kasik je nad jln2.. mama yg x kasi.. n berdasarkan jwpn ayh tu, nad troz hilang mood.. bkn nad x pernah ajk dyeorng g langkawi.. dyeorng tu yg x nk.. geram taw x.. AYAH punca mood nad ilang hari ni.. aarrrgghh... dan x psl2 nad x bole mcet ijat.

jujur, nad TERsgt rindu dkt ijat. mgkn sbb tu kot selera nad ilang.. nad mmg x bole rindu org. ni la jd nye.. tp, nad x nk tunjuk dkt dye.. nad x nk cr psl dgn dye.. sbb nad taw dye penat. seharian berkerja. biarlah nad hidup dgn dunia nad.. lambat laun nad biase la. ayh x bg nad pegi pon sbb dye cm x cye org yg bwk kteorng. mcm kt Sungkai tu, ade cikgu.. fina ni dye mcm x igt yg mne. tu sbb la kot dye x bg. lgpon mama kata esok nk g umah along. ayah ade meeting luse dkt Kluang.. hmm.. nad cuma tunjukkan peragai MERAJUK nad je la. razif pon kata x pat join.. nad pon mcet la fina bgtaw yg kteorng x jd p.. 

hmm.. moga esok jauh lebih baik dr hari ni.. aamiin !

0 comments: